Mindfulness

Heb jij een vol hoofd en kan je niet stoppen met nadenken? Ervaar je stress of spanning in je lichaam? Vind je het moeilijk om te ontspannen of slaap je slecht?

Veel mensen met autisme ervaren innerlijke onrust, hebben de neiging te piekeren en vinden het moeilijk om te ontspannen.

In de cursus mindfulness voor mensen met autisme leer je te focussen op onder meer de ademhaling, op de prikkels om ons heen en op lichamelijke gewaarwordingen. De oefeningen zorgen voor ontspanning, rust in het hoofd en een betere nachtrust. Daarnaast krijg je tips hoe je de oefeningen uit de training in het dagelijks leven kan toepassen.

Voor wie is mindfulness geschikt?

Deze individuele training is bedoeld voor volwassenen met autisme, en kan eventueel ook samen gevolgd worden met partner, ouder, voogd of coach. 

Door samen aan de training deel te nemen, kan je elkaar tot steun zijn in het uitvoeren van de oefeningen. Ook help je elkaar bij het inpassen van mindfulness in jullie dagelijks leven.

Na het volgen van de individuele mindfulness-training ervaren deelnemers dat zij:

  • meer energie hebben
  • minder last hebben van piekergedachten
  • meer rust hebben in het hoofd
  • makkelijker kunnen ontspannen
  • minder spanning hebben in hun lichaam
  • minder stress hebben
  • beter slapen

Praktische informatie

De individuele mindfulness-training bestaat uit 6 sessies van 1 tot 1¼ uur, en kan zowel fysiek als online gevolgd worden.